« terug naar overzicht

mediamonitor 2018

mediamonitor 2018

Media-aandacht voor transgender personen is sinds de jaren 90 flink gestegen.
Toenemende zichtbaarheid kan leiden tot meer begrip en ‘mainstreaming’ van wat
eerder als vreemd of bedreigend gezien werd. Dat kan leiden tot meer acceptatie in
de samenleving. Tegelijkertijd kan onjuiste representatie leiden tot onbegrip en
stigmatisering.

Hoe werd er in 2018 door de Nederlandse media bericht over
transgender personen? Wie waren er in beeld? En hoe schreven media over
transgender personen en ondewerpen in 2018?

Dit kunt u lezen in de monitor over 2018: Monitor representatie van transgender personen 2018

 

 

Reageer

Eén reactie op “mediamonitor 2018”

  1. […] De gedwongen coming-out van YouTube-ster Nikkie de Jager, online als NikkieTutorials, creëerde de afgelopen weken een enorme golf van media-aandacht die moeilijk te missen was. Wat laat een analyse van deze media-aandacht over de beeldvorming van transgender personen zien? Eén maand na Nikkies coming-out, hebben we de berichtgeving geanalyseerd en vergeleken met de mediarepresentatie van transgender personen in 2018. […]

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

 

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.